Ny teknisk förvaltare SBC

Välkomna till teknisk förvaltning och fastighetsskötsel hos oss på SBC Sveriges Bostadsrätts Centrum

Huvudansvarig kontaktperson för bostadsrättsföreningens styrelse, är SBCs tekniska förvaltare. Den tekniska förvaltaren har också en samordningsroll för fastighetsskötseln som din förening anlitat oss för. Fastighetsskötaren ifrån oss kommer att utföra tillsynen av fastigheten samt agera på inkommande felanmälningar ifrån boenden.

Ni som boende har tillgång till två viktiga funktioner inom SBC:

  1. Kundtjänst/felanmälan. Hit ska ni alltid vända er när ni behöver göra en felanmälan som berör fastigheten eller egen lägenhet. (OBS! Vid arbeten i bostadsrättslägenhet debiteras normalt den boende för åtgärden.)
  2. Föreningens nya fastighetsskötare. Ni som boende kan inte kontakta fastighetsskötaren direkt, utan samtliga felanmälningar och ärenden ska gå via SBCs kundtjänst som vidarebefordrar ärendet till respektive ansvarig.

Rutinbeskrivning för felanmälningar

Du som bostadsrättshavare eller hyresgäst ska alltid göra felanmälan till SBCs kundtjänst, detta gäller vid tekniska felanmälningar som berör fastighet eller lägenhet/ lokal. Uppföljning sker därefter av fastighetsskötaren.

Kundtjänst tar emot alla felanmälningar ifrån boenden och hyresgäster.

Har ni frågor kring den ekonomiska förvaltningen, avier, betalningar etc. så gäller telefonnummer till JMs kundservice 020 – 731 731 eller email: kundservice@jm.se

Jourtjänst – akuta ärenden Med akut menas fara för person och fastighet. Det kan vara elfel, vatten som sprutar eller stigande vatten i avlopp. Det avses fel som inte kan vänta till nästkommande dag. Jourtaxa tillkommer.

Vid brand ring 112

Felanmälan

Kundtjänst felanmälan SBC

Måndag-Fredag kl 07.00-21.00 0771 - 722 722

www.sbc.se/felanmalan

Jourtjänst – akuta ärenden

Måndag-Fredag efter kl 17.00 samt helger

APS031 - 761 00 30

Hyresadministartion

Måndag-Fredag kl 07.00-16.00 020 – 731 731

kundservice@jm.se