Felanmälan och garanti

JM@home ansvarar för skötseln av denna fastighet, hyresadministation och teknisk förvaltning.

Kundservice

Kontakta JM AB:s kundservice vid frågor om ekonomi och tekniska problem i din bostad eller allmänna utrymmen. Vid brådskande ärenden, ring direkt. Vid obemannade tider kopplas akuta ärenden till jouren.

Felanmälan

Ekonomi, hyresavier, fastigheter, teknik, vatten o avlopp samt el i allmänna utrymmen.

Måndag – Fredag kl 07.00-16.00 | Lunch 12.00-13.00 | Lördag, söndag och helgdagar Stängt

Telefon: 020 – 731 731

E-post: kundservice@jm.se

Hemsida: JM Felanmälan

Jourtjänst – akuta ärenden Måndag-Fredag efter kl 14.00 samt helger APS 031 - 761 00 30

Detta bör undvikas och ska endast ske:

- Vid fel eller haveri där det finns risk för följdskador, exempelvis vid vattenläckage

- Vid andra brådskande fall, exempelvis om värmeanläggningen inte fungerar vintertid

OBS! Jourutryckning för icke akuta fel, debiteras den som anmält felet.

Om du själv orsakat felet (t.ex. stopp i avloppet) blir du betalningsansvarig.

Hiss
Fel på hiss anmäls direkt till KONE, 0771-50 00 00. Information står också i varje hiss.

Garageport
Fel på port till garaget anmäls direkt till Alldoor, 08-739 27 70

Matavfall
Saknas det påsar för matavfall anmäler du det till Renhållningsenheten Kundcenter 0303 23 80 00 eller kundservice.avfall@kungalv.se

TV, telefoni och bredband
Vid fel kontakta Telia på telefon 90 200. Läs mer på Telias hemsida här.

El

Föreningen har ett samarbete med Bryntes El. Behöver du hjälp med elektriska arbeten eller elfel i bostaden kan du kontakta dem.

Rutinen vid elfel är:

1. Medlemmen tar reda på varför det är strömlöst i bostaden och kontrollerar sin elektriska utrustning och elcentral i bostaden.

2. Kan medlemmen inte åtgärda felet själv felanmäler denne till vår tekniska förvaltare eller en behörig elektriker.

3. Är det under Jourtid kontaktar medlemmen Jouren på JM@home eller en extern behörig elektriker, ex. Bryntes El, som tar reda på vad som hänt i bostaden, åtgärdar och dokumenterar detta. Elektrikern ges tillträde av föreningen till el-rummet om detta krävs.

Under punkt 2 och 3 gäller att om elektrikern/föreningen konstaterar att felet har sitt ursprung i bostaden, ex felaktigt handhavande eller trasig utrustning, ansvarar medlemmen för kostnaden oavsett om felet anmälts genom jm@home eller via extern elektriker. Om felet istället lokaliseras till utanför bostaden står föreningen för kostnaden.

Föreningen har ett samarbete med Bryntes El. Behöver du hjälp med elektriska arbeten eller elfel i bostaden kan du kontakta dem.

Mobil: 070-827 42 20

E-post: support@bryntesel.se

Paket och brev i postbox

Till våra postboxar levererar flera olika företag brev och paket. Ibland blir det fel och paketen är för stora eller sorteras fel. Ta kontakt med utdelningsföretaget om något blivit felaktigt.

  • PostNord
    Telefon: 010-4362137
    Adress: Teknikergatan 5, 442 34 KUNGÄLV
  • Bring
    Telefon: 0303-156 60
    Telefon: 077-140 60 40
    Adress: Smedmästaregatan 5, 442 34 Kungälv
  • CityMail
    Telefon:077-140 60 40
    Adress: Byggmästaregatan 8, 44234 Kungälv

Garantitid
Garantitiden för byggnadsarbeten är fem år. För vitvaror, blandare/vs-armaturer och ytskikt som målning och tapet är garantitiden två år. Under denna tid har du rätt att få eventuella funktionsfel åtgärdade såsom fel på värme, ventilation och el. Garantibesiktningen görs cirka två år efter slutbesiktningen. Din lägenhet kontrolleras då återigen av besiktningsman. Du får i god tid besked om när besiktningen kommer äga rum. Entreprenaden anses avslutad efter godkänd slutbesiktning.

Efter garantibesikningen anmäls fel som täcks av garantin skriftligen enbart av bostadsrättsföreningens styrelse till JM.